Perodua Alza Biru Idaman Hati






Segala puji bagi ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang..syukur Alhamdulilah kerana ALLAH telah memurahkan rezki aku untuk mampu membeli sebuah kereta pada usia 21 tahun nie..pada mulanya kereta first yang ada dalam benak fikiran aku nie Perodua Myvi.. Myvi nie jela yang bole dikatakan kereta mampu milik..Pada mulenye aku pergi kedai Proton saje cuci2 mata...Tapi satu pon tak brape nak berkenan...Cuma Proton Preve jela yang Ok tapi dah melebihi budget...so say goodbye sajela..



                                        

Lepas pergi Proton terbang pergi Perodua pulak..tanye punye tanye punye lihat...model Myvi premium dan warna coklat mcm atas nie jela yang ade untuk bulan ni...kalau nak beli model Myvi n warna yang lain kne tunggu bulan depan..aku nie pulak jenis yang tak suke lame2...lagi pon aku tgok Myvi nie mcm kecik je..kakak ngn abang aku sebenarnya tak setuju aku beli Myvi..diaorg lebih suke kalau aku angkat Honda City..Ape diaorg ingat aku nie orang kaya ke ape...apeedaaaa



Mase tu memang rase dah mcm malas dah nak beli..tiba2 aku ternampak Perodua Alza...Aku malas tanye pasal Alza sebab mase tu aku rase harga die mungkin 80k keatas,,,yela budak baru 21 tahun..noob katekan..disebabkan aku nak tau..aku pon p la jenguk2 try dudok mcm best pulak...besa la sikit kalau nak dibandingkan dengan Myvi...Bile aku tanye harga berapa...rupenye harga Alza lebih kurang aje macm Myvi...


dan akhirnya pilihan akhir aku memilih Perodua Alza sebagai kereta pertama dalam hidup aku...bagi aku yang masih baru2 nak hidup ni kire ok la dapat kereta..lagipon Alza nie kire ok la...bole letak barang bnyk skit...bole muat 8 orang dalam satu kereta...masuk nie dah sebulan aku pakai Alza...amik kereta awal bulan 5...setakat nie tiada ape2 masalah...smoga ALLAH memberikan rezki yang halal lagi berkat pada aku...








“I Will Be OK..Dont Worry"

0 Jom Komen Jangan Malu2: