Rumah baru 2016


Segala puji bagi ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha penyayang...Alhamdulilah seperti apa yang dirancang akhirnya hajat aku untuk membina sebuah rumah terlaksana pada tahun 2016..perancangan bermula pada 2015 tetapi disebabkn aku masih belajar di Selangor mase tu so terpaksa tangguh..Aku buat rumah dekat kebun je..rase tenang la sikit duduk kat sane dari melayan kerenah manusia yang bermacam2 ragam dan perangai...baik aku buat kat kebun yang ade hanye pokok2 buah dan tumbuhan hijau...


Inila tapak rumah yang telah dibersihkan...kat kebun nie banyak pokok buah-buahan dengan sawit..Insha Allah perancangan seterusnya aku akan bukak ladang cili fertigasi dan kelapa mataq dekat kebun nie untuk ganti tanaman yg ade sekarang...itu pon kalau ALLAH izinkan...kite hanya merancang...Sekarang nie just fokus pade rumah je dulu...



Langkah seterusnya ialah mase untuk kite mencari kontraktor yang mahir dalam pembinaan rumah pon bermula..Cari punye cari akhirnya jumpe jugak..Solstis Unggul Enterprise diberi tanggungjawab untuk membina rumah seluas 20 x 70...bagi aku yang masih nak hidop nie kire Alhamdulilah la dapat buat sebuah rumah...asal bole duduk relax2 bagi aku ok la tu..nnti kalau dh khawin ade jugak rumah nak duduk sementara nak cari rumah yg ke dua dan seterusnya...kih3






Rumah masih dalam pembinaan...Jangka siap selepas raya..rumah nie sblom aku duduk aku akan jadikan Homestay...sekurg2nye ade la jugak duit poket tiap2 bulan.. dan kepade sape2 yang dari jauh nak bercuti bole la try stay satu dua hari kat sni smbil menikmati pokok buah-buahan yang ade kat kebun nie..nk tgok monyet,babi hutan, biawak sume bole...haha...







“I Will Be OK..Dont Worry"

0 Jom Komen Jangan Malu2: