Unifi Air Plan 2020 Part 1


Alhamdulilah pada hari ini iaitu hari isnin aku sedang bercuti. Tanggal 31 Disember merupakan hari Sambutan Kemerdekaan negara kita yang tercinta Malaysia untuk kali yang ke 63 tahun. Semoga negara kita Malaysia sentiasa aman dan makmur serta bersatu padu dalam mengharungi segala permasalahan dengan baik dan bersama.  

So berbalik kepada cerita yang aku nak kongsi untuk entry kali ni ialah berkenaan dengan Unifi Air yang baru saja aku langgan semalam. Semuanya bermula apabila aku mula berpindah ke rumah yang baharu, tempat dirahsiakan hihihihi. Semuanya serba tak menjadi. Apa segala line telco yang aku guna semua tak dapat. Bukan semua line ye tetapi sebahagian. Line macam siput wooooo dekat kawasan yang baru aku pindah ni.

Line telco yang aku pakai sekarang Umobile dengan Digi Tone Wow. Aku lebih banyak guna Umobile sebabnya yang pertama mampu milik la kan dengan harga RM 56 setiap bulan dan paling syok bila kita dapat unlimited data internet tanpa had. Tapi yang tak bestnya Umobile dekat kawasan tempat tinggal aku ni tak berapa nak laju dan paling menyakitkan hati, line dalam bangunan tempat aku bekerja tak ada langsung line Umobile. Padahal pejabat dekat tengah-tengah bandar tu.


So jalan penyelesaiannya ialan dengan menggunakan nombor back up dan itu la dia Digi Tone Wow. Digi Tone Wow ni memang aku jarang pakai dulu sebabnya tempat lama aku kerja dulu, Umobile lebih laju dan padu. Harga plan Digi Tone Wow bagi aku OK, dengan RM 50 untuk 89GB data. Ye, Digi Tone Wow bukan unlimited data ye. Memang kena berjimat cermat dalam menggunakan data internet. Tempat aku kerja sekarang line Digi lebih laju tetapi di rumah tempat aku tinggal sekarang kejap ada dan kejap tak ada. 

Aku sebenarnya kesian dekat isteri aku ni yang full time suri rumahtangga. Dia perlu kan hiburan jugak macam kita semua kan. Dah la TV belum masuk Astro lagi. Piring Astro dekat rumah lama, nak pergi amik masa pulak tak ada. Sibuk memanjang aje, huhuhuhu. Jadi aku terpikir apa kata kalau aku cuba Unifi pulakkan. Sebelum ni asyik dengar je orang pakai Unifi. Apa kata aku pulak yang cuba pakai. Bila lihat review orang yang pernah guna, ada yang kata OK dan ada yang kata tak OK. Jadi aku amik keputusan kita cuba dulu. Kalau tak cun kita kasi terminate. Tak cuba tak tahu kan. So nantikan entry seterusnya. Samaada ok atau tidak line Unifi bila aku dah langgan dekat kawasan perumahan baru yang aku tinggal ni.




“I Will Be OK..Dont Worry"

0 Jom Komen Jangan Malu2: